dissabte, 27 d’octubre del 2018

Pastís de patata, pernil i formatge


Dijous els CriJoArMaEl tornàvem a estar de celebració, aquesta vegada el sant de l'Arnau. Com que no va haver-hi manera que decidís quin era el menú, a part dels típics fideus a la cassola, vaig recórrer a la meva llista de receptes pendents de provar. En aquesta ocasió la vaig trobar al facebook, aquí us passo l'enllaç al vídeo. 
El pastís va tenir molt èxit, de ben segur que el tornarem a repetir. És fàcil de fer però entretingut, cal coure primer les patates al forn i vaig haver de fer moltes fornades.



Dijous no era el meu millor dia, estava una mica "torpe", vaig cremar una melmelada, el motlle del pastís no estava ben tancat i em va sortir tot el líquid per baix fen un gran mullader a la cuina, quan anava a enfornar uns xampinyons farcits se'm van tombar i vaig haver de tornar a farcir-los... Com veieu res que no tingui solució però sort que no feia cap cosa de  precisió.

Ingredients:

  • 8 patates 
  • 2 ous
  • 1 tassa de crema de llet
  • 1/2 tassa de llet
  • pernil dolç
  • formatge ratllat
  • oli
  • nou moscada
  • sal
  • pebre
Preparació:
  1. Netejar bé les patates i sense pelar tallar-les a rodanxes ben fines, 5 mm de gruix, jo ho vaig fer amb una mandolina.
  2. Posar les patates en una safata de forn, a la recepta original posa en una cassola com si les cogués totes de cop però al vídeo es veu en una safata i només una capa. Jo ho vaig fer en una sola capa i moltes vegades. Salpebrar-les i posar un rajolí d'oli. Coure al forn 10 minuts a 180º.
  3. Batre els ous amb la crema de llet, la llet, nou moscada sal i pebre.
  4. Muntar el pastís en un motlle dels que s'obren pel lateral. Posar una capa de patates al fons i als laterals, a continuació anar fent capes de pernil dolç, formatge i patates, acabant amb una de formatge.
  5. Abocar la preparació d'ou amb la llet i col·locar l'última capa de patates.
  6. Coure al forn 40 minuts.
  7. Retirar el motlle i coure 10 minuts més per tal que les patates quedin daurades.