divendres, 27 de novembre del 2020

Coca de forner

 


Dimarts a la tarda, el Jordi i jo vam anar caminar, teníem pendent començar des de les xemeneies de Sant Adrià de Besós i anar cap a Badalona tot seguint el litoral. Com dic sempre, el confinament m'ha portat a descobrir la meva capacitat per caminar i nous paisatges que fins ara em resultaven desconeguts tot i tenir-los al costat de casa. Dimarts vaig descobrir que Badalona té port i un passeig marítim preciós que convida a caminar, anar amb bicicleta o fer tot tipus d'esport. Ara em queda anar-hi amb llum de dia i poder seure a fer un aperitiu en alguna terrasseta de la rambla.
A mitja caminada vam arribar al Pont del Petroli i els nas va quedar impregnat d'olor d'anís, així que vaig descobrir que la fàbrica de l'Anís del Mono està tocant a la platja. Aquí us deixo unes fotos de la caminada amb el mono i tot.




L'olor de l'anís se'm va quedar a la memòria i ahir no vaig poder evitar fer unes coques de forner amb anís que han servit per esmorzar i berenar.
La recepta és de la Mireia Carbó, i per tant l'èxit estava assegurat, aquí us deixo l'enllaç del programa Tot és possible de RAC1 on va explicar la recepta. 

Ingredients:
  • 500 gr de farina
  • 280 ml d'aigua
  • 50 gr de sucre (opcional)
  • 25 ml d'oli
  • 10 gr de llevat de forner
  • oli d'oliva per pintar la coca
  • sucre per decorar
  • anís
Preparació:
  1. En un bol barrejar la farina, l'aigua, el llevat, l'oli i el sucre (jo no n'he posat). Una vegada estigui tot barrejat deixeu reposar la massa dins del bol durant 15 minuts.
  2. A continuació, i dins del mateix bol fer uns plecs a la massa i deixar reposar 15 minuts més. Repetir el procés 4 vegades.
  3. Passat el temps fer una bola i embolicar-la amb film transparent i deixar-la reposar durant 1 hora.
  4. Passat el temps dividiu la bola en dues parts i doneu-li a cadascuna forma de coca, important posar-la a la safata de forn que prèviament haureu untat amb oli. Deixar reposar les dues coques 1 hora més.
  5. Després d'una hora pintar la coca amb oli i sucre.
  6. Coure al forn, preescalfat a 180º fins que estigui daurada. Jo l'he tingut casi una hora.
  7. Just sortir del forn pintar-la amb l'anís.







1 comentari:

Matilde ha dit...

Eu realmente gostei do seu blog