dimecres, 15 d’abril del 2020

Pastís de flor - Adéu Carles



Ahir va ser un dia trist, el Carles, germà de la meva mare va morir de forma inesperada. 
Perdre algú sempre és trist, però en aquests moments que no pots acompanyar a la família ni fer un comiat com cal encara ho és més, així que el millor és recordar tot el que hem viscut amb ell i com a gran llaminer li dedico aquest pastís en forma de rosa que he fet amb el que tenia a casa.

Amb en Carles en un dinar de Nadal a casa dels avis

Amb en Carles he compartit molts moments, ja de petita me'n recordo quan anava a dormir a casa dels avis i ell treballava al laboratori fotogràfic que hi tenia amb en Felip, m'agradava estar al seu costat i ajudar en el que podia o anar amunt i avall a repartir fotos per botigues de Barcelona. 
També tinc molt bons records dels estius, anàvem al càmping a fer-los visites o venien a Mas Carbó a veure'ns i banyar-nos a la piscina. 
La meva primera feina la vaig fer a casa seva donant classes particulars als meus cosins o fent de cangur.
I després vaig començar a la Coral d'Horta, ell en va ser fundador i "culpable" que els meus pares hi cantessin i després nosaltres. Durant molts anys vaig compartir amb ell i tota la colla de família Capdevila grans moments, viatges, concerts, assajos ... que sempre recordarem.

El cor de la família Capdevila a Hongria

Aquest pastís és típic de Grècia i la recepta és d'un canal de Youtube Anna recetas fáciles. Com podeu veure el pastís ha quedat una mica esquifit perquè no tenia més massa filo. Hauré de repetir-lo una altra vegada.

Ingredients:
  • un paquet de massa filo
  • 50 gr de mantega
  • 125 gr de sucre
  • 3 ous
  • 400 ml de llet
  • pell d'una llimona
  • un canut de canyella
  • sucre de llustre per empolsinar
Preparació:
  1. Posar la llet junt amb la pell de llimona i la canyella a bullir. Deixar bullint un minut i reservar.
  2. Fondre la mantega al microones.
  3. Untar amb mantega un motlle desmuntable, jo he folrat el cul amb paper de forn i així m'ha costat menys desemmotllar.
  4. Amb molt de compte, ja que la massa filo és molt delicada, anar untant les làmines de massa filo de mantega amb un pinzell, doblegar-les com si fos un acordió i anar col·locant en el motlle com si fos una ensaïmada. Us recomano veure el vídeo que hi ha a l'enllaç.
  5. Coure 10 minuts al forn amb l'escalfor de dalt i de baix a 175º.
  6. Mentrestant batre els ous amb el sucre.
  7. Afegir la llet colada als ous i remenar.
  8. Passats els 10 minuts de la cocció del forn abocar la barreja dels ous i la llet al motlle i coure 20 minuts més, ara amb l'escalfor de baix.
  9. Comprovar que el flam està cuit, sinó coure 5 minuts més.
  10. Deixar refredar, desemmotllar i decorar amb sucre de llustre.