diumenge, 23 de setembre del 2018

Coca tricolor


La vida és de tots colors, dies més alegres i dies més trists. Justament ahir va ser un d'aquells que no tens ganes que arribin mai, el Joan ens va deixar després d'una llarga vida envoltat de tota la família.
El Joan sempre ha tingut un bon sentit de l'humor, en qualsevol moment, per difícil que fos, tenia una broma a punt per fer despertar una rialla. Amb mi sempre feia la conya que eren els meus sogres, jejejeje!!!
Estiguis on estiguis et trobarem a faltar i junts donarem color a la vida!!!

Aquesta coca la vaig veure al facebook ja fa anys i tenia pendent de fer-la, com em passa sovint no vaig guardar la recepta i ahir al vespre la vaig fer com em va semblar. El resultat és molt vistós, però és molt complicat posar la tapa tuti colori sobre de la base, com podeu veure jo me'n vaig sortir a mitges. Jo l'he farcida de formatge i pernil dolç, feu anar la imaginació...

Ingredients:

  • 2 bases de pasta de full, si és rectangular millor
  • pernil dolç
  • mozzarella de búfala
  • 1 pebrot vermell
  • 1 pebrot verd
  • 1 pebrot groc
  • 1 ou
Preparació:
  1. Pre escalfar el forn a 200º.
  2. En una safata de forn i coberta amb paper sulfurat estendre una base de pasta de full.
  3. A sobre de la base i deixant un dit per cada costat cobrir amb el pernil dolç i repartir rodanxes de mozzarella i reservar.
  4. Tallar els pebrots a tires d'amplada de dit, intentar que quedin el menys corbades possible.
  5. A sobre d'una altra safata i sobre del paper de forn estendre la segona base de pasta de full.
  6. Tallar a tires d'un dit de gruix i retirar-ne una de cada cantó.
  7. Col·locar la safata amb les tires verticals i posar una de les tires sobrants horitzontalment sobre de totes les altres per començar amb el trenat.
  8. Apartar tira sí tira no per sobre de la tira horitzontal i col·locar una tira de pebrot d'un color (veure foto). Tornar a col·locar les tires de pasta de full al seu lloc. Tornar a repetir l'operació apartant ara les tires que abans no s'havien mogut i una tira de pebrot d'un altre color.
  9. Anar teixint fins arribar al final, acabar amb la tira de pasta de full que teníem reservada.
  10. Ara ve el més complicat, cal posar tota la capa a sobre de la base que tenim reservada. A mi se m'ha desmuntat una mica.
  11. Tancar els laterals de la coca pujant el sobrant de la base.
  12. Pintar amb ou batut i salar una mica.
  13. Coure al forn durant 25 minuts o fins que s'hagi daurat la massa.
 Com que és complicat explicar-ho us deixo imatges del procés: