divendres, 10 de setembre del 2021

Pastís de formatge de La Viña

 


Avui l'Èlia fa 13 anys, està d'acampada amb el Cau fins diumenge i per tant ahir a la nit vem fer la celebració. El menú tot era a base de formatges: nachos amb crema de cheddar, macarrons amb formatge i un pastís de formatge. Com podeu veure la nena és una mica obsessiva amb el formatge.



Com cada any m'agrada fer un pastís original, ja n'havia trobat un de xocolata blanca que tenia molt bona pinta, però ella es va encaparrar en un pastís de formatge, i tant va insistir que al final vaig claudicar. 
Feia molt temps que tenia pendent fer aquesta recepta, el típic pastís de formatge del restaurant de La Viña de Sant Sebastià, jo he fet servir aquestes mesures. Una recepta molt senzilla i un pastís boníssim, però la imatge no és la més bonica per un pastís d'aniversari, i si a més no s'és previsor i la foto es fa quan ja està el plat a taula, menys que menys.
Per sort, el més important era la valoració de la protagonista, i per la cara ja està tot dit.


La recepta que vaig fer era per un motlle de 20 cm de diàmetre i el meu era de 24, per això m'ha quedat massa baix.

Ingredients:
  • 600 gr de formatge d'untar
  • 4 ous
  • 300 ml de nata per muntar
  • 180 gr de sucre
  • 1 cullerada sopera de farina de blat de moro
Preparació:
  1. Amb unes barnilles elèctriques o un batedor manual, batre el formatge fins que quedi ben fi.
  2. Afegir-hi el sucre i continuar batent.
  3. Incorporar els ous un a un mentre se segueix batent.
  4. Ara toca afegir-hi la farina, anar remenant fins que quedi ben incorporada.
  5. Per acabar afegir la nata i integrar-la amb tota la mescla.
  6. Folrar un motlle de 20 cm, dels desmuntables, amb paper de forn mullat.
  7. Abocar la mescla al motlle i coure al forn, preescalfat a 200º, durant 40 minuts.
  8. Apagar el forn i deixar refredar a dins amb la porta oberta una estona.
  9. Esperar 4 o 5 hores abans de desemmotllar.