dimecres, 18 de març del 2020

Braç de gitano de maduixa


Portem 6 dies confinats a casa per culpa del coronavirus i no sabem fins quant ens hi haurem de quedar. Nosaltres estem bé, però per seguretat tenim al Marcel aïllat a la seva habitació, ha estat en contacte amb positius i val la pena mantenir la distància.
Avui per celebrar el seu aniversari l'hem deixat entrar al menjador per menjar el pastís, tot i que en comptes de bufar ha apagat les espelmes amb les mans.


Com veieu està com una cabra, tot el dia amb la corona del virus i penjant vídeos a l'instagram que fan petar de riure. Avui fins hi tot n'han passat un per flaixback.
Per celebrar el seu aniversari l'Arnau ha fet un concert per Instagram live, així que gràcies a les tecnologies hem pogut compartir una tarda amb música, pastís i espelmes tot i estar cadascú a casa seva.

Aquesta vegada se'm va ficar al cap que volia fer un braç de gitano de maduixes, tot buscant per internet vaig trobar aquesta recepta que era molt fàcil amb thermomix. Divendres vaig estar buscant desesperadament maduixes, però a tot arreu on anava s'havien acabat, els súpers estaven buits!!!! Al vespre vaig aconseguir una caixa de maduixots i vaig poder dormir tranquil·la, dissabte quedàvem confinats però amb les maduixes a la nevera. Quan vaig tenir un moment de tranquil·litat i vaig repassar la recepta em vaig adonar que tot i ser de maduixa no en necessitava cap, ja que es feia amb gelatina de maduixa, així que aquesta setmana hem menjat maduixes dia sí dia també.
Em sap greu però no sé de quina pàgina vaig descarregar la recepta, ja que és un pdf i no ho posa.


Ingredients:

Per la massa:
  • 4 ous
  • 120 gr de sucre
  • 120 gr de farina
Pel farcit:
  • 1 sobre de gelatina de maduixa
  • 500 ml de nata ben freda per muntar
Preparació:
  1. Posar la papallona a la thermomix.
  2. Posar els ous i el sucre i programar 6 minuts a 37º i velocitat 3 i 1/2.
  3. Tornar a programar 6 minuts a velocitat 3 i 1/2 però sense temperatura.
  4. Afegir la farina i programar 4 segons a velocitat 4.
  5. Retirar la papallona i acabar de remenar amb una espàtula.
  6. Abocar la massa en una safata de forn coberta amb paper de forn. Amb l'espàtula fer que quedi ben estesa i cobrint tota la safata.
  7. Coure durant 9 minuts al forn preescalfat a 180º.
  8. Retirar del forn i enrotllar amb un drap humit i deixar refredar.
  9. Mentrestant preparem el farcit. En el got net i sec de la thermomix posar-hi el sobre de gelatina i programar 30 segons a velocitat 5-10.
  10. Col·locar la papallona i afegir la nata ben freda. Programar a velocitat 3 i 1/2 sense temps i apagar quan la nata estigui ben muntada. Vigilar no fer mantega.
  11. Ja només queda muntar el pastís. Desenrotllar el braç de gitano i cobrir tota la base amb una bona capa de nata de maduixa i enrotllar.
  12. Cobrir tota la superfície amb el resta de la nata.
  13. Decorar amb unes maduixes i servir ben fred.