dissabte, 1 de setembre del 2018

Tomàquets farcits de carn


Ahir el dia es va llevar plujós i gris, el mar estava fosc i els nostres ànims per terra, era el darrer dia de vacances i calia recollir per marxar de S'Agaró.
Per mi fer maletes i recollir és el pitjor de tot, només per això no marxaria mai, i el que em fa més mandra és el tema del menjar. No sé com m'ho faig però sempre vaig carregada de paquets i paquetets que estan a mitges i em sap greu tirar. Així que a 12 hores de marxar tinc la nevera plena, truco a la meva germana i la convido a sopar a condició que s'acabin totes les sobres que tenim!!!
Per no quedar-nos amb gana i refugiant-me a la cuina per contrarrestar la meva depre, acabo preparant aquests tomàquets farcits per acompanyar les sobres de la nevera.

Ingredients:

  • 8 tomàquets per farcir
  • 500 gr de carn picada de porc
  • 1 ceba
  • 1 gra d'all
  • 1 got de vi negre
  • mozzarella ratllada
  • oli
  • sal
  • pebre

Preparació:

  1. Netejar els tomàquets i buidar-los bé amb l'ajuda d'una cullera i reserveu-ho per fer el sofregit.
  2. Salar els tomàquets i deixar-los cap per avall perquè deixin anar tota l'aigua sobrant.
  3. Mentrestant tallar la ceba ben petitona i sofregir amb una mica d'oli. 
  4. Afegir-hi l'all tallat ben petit i quan tot agafi color afegir la carn i deixar coure tot remenant.
  5. Abocar el vi negre i deixar evaporar el líquid.
  6. A continuació posar-hi les restes de l'interior del tomàquet, salpebrar i deixar coure fins que s'hagi begut tot el líquid. Reservar.
  7. Amb una cullera farcir els tomàquets amb el sofregit de carn i coure al forn durant 20 minuts a 180º.
  8. Cobrir amb la mozzarella i gratinar.