dimarts, 11 de setembre del 2018

Diada 2018 - Estrelles de patata


Justament mentre estic pujant aquesta recepta estic escoltant la radio i estic cansada de sentir que aquesta diada no representa a tots els catalans, segurament aquests que parlen tant en la seva vida s'han sentit representats per l'onze de setembre.
Visca Catalunya lliure i endavant amb la república!!!!

Aquesta recepta la vaig veure al facebook a chefclub i de seguida vaig pensar que seria el dinar del dia 11. La proposta inicial era amb julivert i cebollí, jo com que no en tenia ho vaig fer amb pernil salat.

Ingredients: (4 persones)

  • 4 patates mitjanes
  • 10 salsitxes de frankfurt (les que son primetes i de menys d'un pam)
  • 1 ou
  • pernil salat o el que us vingui de gust barrejar amb la patata
  • mozarella
  • 20 escuradents
Preparació:
  1. Rentar les patates i bullir-les amb aigua amb sal fins que estiguin cuites, uns 20 minuts en funció de la mida de la patata.
  2. Deixar refredar una miqueta per no cremar-vos, pelar-les i aixafar amb una forquilla.
  3. Afegir-hi l'ou, el pernil tallat ben menut i remenar-ho tot i reservar.
  4. Intento explicar-vos com es fa el motlle de salsitxes, tot i que amb les imatges ho entendreu millor. Tallar les salsitxes per la meitat, cada meitat obriu-la longitudinalment sense arribar al final, posar-hi un escuradents i obrir les dues parts tot formant un triangle. Per cada estrella cal fer 5 triangles com aquest.
  5. Sobre d'una safata de forn coberta amb paper de forn col·locar els triangles tot donant forma d'estrella.
  6. Emplenar cada estrella amb el puré de patata i cobrir amb mozarella.
  7. Gratinar al forn i servir.