dimecres, 12 de juliol del 2017

Amanida de mongeta tendra


Diumenge vem fer trobada familiar a l'hort de la Rosalia a Torredembarra i com cada any vem estar molt ben acompanyats des del migdia i fins entrada la foscor.
Després de dinar la Rosalia ens va portar un cistell a mi i a la meva cunyada perquè anéssim a l'hort a collir tomàquets, carbassons, pebrots i mongetes, un luxe poder menjar tomàquets amb olor a tomàquet!!!
La Carme i jo, que som grans pageses de ciutat, teníem moltes ganes d'agafar mongetes, n'havíem menjat per dinar i estaven molt bones, quan vem trobar la renglera corresponent només vem saber-ne veure unes poques i molt petites, ens va saber greu agafar-les i deixar a la família Huguet sense mongetes, així que vem emplenar el cistell amb fantàstics i vermells tomàquets.
A mitja tarda la Rosalia em diu que com és que no he agafat mongetes, jo que li explico que no n'hi ha i m'acompanya a l'hort i de sota les fulles en van sortir un munt, ens les havien deixat per nosaltres!!!! Ja he après una cosa més, per collir mongetes cal abraçar les fulles i mirar per sota!!!

Moltíssimes gràcies a la família Huguet que any rera any em deixen gaudir del plaer d'anar a l'hort!!!

A casa, en menys de 24 hores, ens les vem menjar en forma d'amanida refrescant.

Ingredients:
  • mongeta tendra
  • tonyina
  • tomàquet per amanir
  • ou dur
  • oli d'oliva
Preparació:
  1. Netegeu i bulliu la mongeta o feu-la al vapor. Aquesta era tan tendra que en 10 minuts ja estava a punt.
  2. Peleu i talleu els tomàquets a dauets i amaniu-los amb sal i oli d'oliva.
  3. Barrejar tots el ingredients i deixar a la nevera fins a l'hora de servir.
  4. Amanir amb un bon raig d'oli d'oliva.