Per una Catalunya lliure, justa i antifeixista. Bona diada!!!
Ahir va ser l'aniversari de l'Èlia, ja ha arribat a la majoria d'edat! Com passa el temps...
Dimecres vam fer-li una festa sorpresa. Entre familiars i amics, vam fer un recorregut per la seva vida a partir dels seus records i tresors. Fotografies, objectes i anècdotes ens van permetre anar repassant la seva història. Va ser una festa molt participativa que va sorprendre totalment a l'Èlia.
Ahir, el dia del seu aniversari, vam fer una celebració només amb els pares. I com em podia imaginar, a l'hora de triar el menú ho va tenir claríssim: lasanya!
I així, entre celebracions, records i una bona lasanya, hem celebrat que l'Èlia ja és major d'edat.
Aquesta vegada però, per variar una mica, l'he fet de tonyina. Està inspirada en la recepta de Carlos Arguiñano, tot i que jo he fet algunes adaptacions.
Ingredients:
- Plaques de lasanya
- 2 cebes
- 1 pebrot verd
- 1kg de tomàquet triturat (també ho podeu fer amb tomàquets i després caldrà triturar-los)
- 1 gra d'all
- 300 gr de tonyina amb oli escorreguda
- un gotet de vi blanc
- salsa beixamel
- formatge ratllat
- oli
- sal
- pebre
- sucre
- Primer de tot he fet la salsa de tomàquet. Sofregir una mica una ceba tallada ben petita, afegir-hi l'all ratllat, el tomàquet, la sal i el sucre, i deixar-ho coure uns 20 minuts. Reservar.
- Sofregir la segona ceba tallada ben petita, quan comenci a agafar color afegir-hi el pebrot verd i l'all, tot tallat molt petit, i deixar que cogui tot plegat.
- Apujar el foc i aixecar els sucres amb una mica de vi blanc o el que tingueu. Jo he aprofitat una mica de cava que havia sobrat de la festa.
- Una vegada s'hagi evaporat l'alcohol, ja s'hi pot afegir la tonyina. Donar-hi un parell de voltes i afegir-hi la salsa de tomàquet (reserveu-ne una mica per posar al fons de la safata). Coure-ho durant 5 minuts fins, que quedi tot ben integrat, i rectificar de sal i pebre.
- Posar les plaques en aigua calenta durant 10 minuts.
- I ara ja podem muntar la lasanya. Al fons de la safata posar una capa fina de salsa de tomàquet per evitar que les plaques s'hi enganxin. A continuació, una capa de plaques ben escorregudes, cobrir-la amb la farsa de tonyina i, després, afegir-hi una mica de salsa beixamel. Anar fent capes fins a acabar amb una capa de plaques. Cobrir amb la beixamel i una bona capa de formatge ratllat.
- Coure al forn seguint les instruccions de les plaques, jo ho l'he tinguda 10 minuts a 180 graus i després l'he gratinat.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada