dimarts, 15 de gener del 2019

Gotets de seques amb botifarra - Adéu Papà


Comença la setmana dels barbuts, la més freda de l'any, i el meu pare, barbut i enemic de la calefacció, ens ha deixat després de les festes de Nadal. 
Aquesta setmana d'hospital amb la família hem compartit moltes hores d'espera que ens han portat a recordar les diferents etapes de la seva vida i ens hem adonat que ha estat molt i molt dura, les adversitat s'han anat succeint una rera l'altra i ell sempre ha lluitat per superar-les i sense queixar-se. Aquesta vegada no ha pogut ser, però ens quedem tranquils perquè fins l'ultim moment ha pogut viure envoltat de tots nosaltres.

Culinàriament el meu pare sempre ha estat molt fàcil, no conec res que no li agradi i els meus plats sempre els ha trobat boníssims encara que fossin una pastarada. 
Aquest últim any s'ha fet un tip de menjar les meves cremes de verdures sense sal que setmana rera setmana anava preparant en pots de vidre i omplint la seva nevera. 
Si hi ha un plat que identifica al meu pare són les seques amb botifarra, senzill i català, que lliga perfectament amb el seu tarannà. He de dir que la meva mare no en feia casi mai, a nosaltres no ens entusiasmaven i segurament aquest era un dels motius pels quals era festa major el dia que en tenia a taula.
Papà, per tu aquestes seques amb botifarra versió gotet que vaig preparar pels teus 80 anys. Estiguis on estiguis "les seques seran sempre teves!!!!".



Ingredients:

  • mongetes cuites (per la versió gotet millor les del ganxet)
  • botifarra de pagès
  • cansalada
  • all
  • julivert
Preparació:
  1. Tallar la cansalada a dauets petits i coure-la amb un rajolí d'oli.
  2. Mentrestant en una altra paella coure la botifarra que prèviament haurem punxat. La podem coure amb una mica d'oli o amb aigua, i si pot ser a la brasa molt millor. L'important és que quedi torradeta per fora i cuita per dins.
  3. Afegir les seques a la cansalada i deixar coure amb l'oli que haurà deixat la cansalada. Important saltejar la paella perquè no s'enganxin, si les remenem amb una cullera se'ns desfaran.
  4. Quan ja tinguem les mongetes pràcticament llestes afegir-hi l'all i julivert tallat ben petitó i acabar de saltejar.
  5. Tallar la botifarra a dauets i afegir a les mongetes. Tomba i tomba i ja ho tenim.