diumenge, 25 de novembre del 2018

Crema de col llombarda


Avui és el dia internacional contra la violència masclista i els CriJoArMaEl ens hem reivindicat amb aquesta crema de color lila feta amb col llombarda.
Aquest matí mentre preparava el dinar estava escoltant una tertúlia a la ràdio, no recordo qui era que comentava la por que sentim les dones quan és fosc, estàs sola pel carrer i sents que algú s'acosta per darrera, respires quan t'avança i t'adones que no ha passat res. Això em va passar l'altre dia quan caminava pel Park Güell i era negra nit, m'hi he sentit del tot identificada. És molt trist que haguem de reivindicar un dia com aquest en ple segle XXI. 


La recepta per thermomix me la va enviar la Teresa que a part de cosina és la meva comercial. El color és impressionant i de gust no ha deixat a ningú indiferent el Jordi boníssima, l'Arnau "sin más", el meu pare "sossa" i a mi no m'ha agradat massa.
Tot i que jo l'he fet amb thermomix la poso sense perquè la pugueu fer "totes".

Ingredients:

  • 700 gr de col llombarda (sense el tronc)
  • 200 gr de ceba
  • 1-2 grans d'all
  • 30 ml d'oli
  • 20 gr de mantega
  • 600 ml de brou de verdures
  • 1 cullerada de vinagre
  • 1 pessic de nou moscada
  • sal i pebre
  • 100 gr de formatge parmesà en làmines
Preparació:
  1. Trossejar la col i reservar. En thermomix en dues tongades trossejar 4 segons a velocitat 4 i reservar.
  2. Tallar ben petita la ceba i l'all i sofregir amb l'oli i la mantega. En thermomix posar l'all i la ceba, programar 4 segons a velocitat 4 i afegir l'oli i la mantega i coure 5 minuts a 120º i velocitat 1.
  3. A continuació afegir la col llombarda trossejada al sofregit i coure durant 5 minuts. En thermomix (5 minuts a 120º i velocitat 5).
  4. Afegir el brou, el vinagre, la sal, el pebre i la nou moscada i bullir durant 25 minuts. En thermomix, programar 25 minuts a 100º i velocitat 1.
  5. Triturar fins que quedi una crema ben fina. En thermomix programar un minut a velocitat 10.
  6. Servir ben calenta acompanyada de la làmina de formatge. A la recepta era amb formatge manxec però jo ho he fet amb parmesà que és el que tenia a casa.