dilluns, 27 de març del 2017

Patates farcides al forn


El Marcel, pel seu aniversari, en comptes d'escollir el menú em va dir que volia un plat amb patates que no hagués fet mai. I ja em tens a mi buscant receptes de patates i més patates per fer alguna cosa original. Entre tot el que vaig trobar vaig fer un remix, un gotet d'escuma de patata i aquestes patates al forn farcides amb formatge i bacó que van triomfar.

A la recepta no poso mides, ja que depèn del nombre de patates que es faci.



Ingredients:
  • Patates
  • Bacó o cansalada
  • Formatge chedar (o el que us vingui més de gust)
  • Mantega
  • Sal, pebre i romaní
Preparació:
  1. Rentar bé les patates i sense pelar-les fer talls de mig centímetre sense arribar a partir la patata, us ha de quedar com un ventall. Per no arribar al final es pot clavar una broxeta de punta a punta i així el ganivet s'atura quan troba la fusta.
  2. Fondre la mantega al microones i barrejar amb la sal, el pebre i el romaní.
  3. Pintar les patates amb la barreja fent que la mantega regalimi per entre els talls.
  4. Partir el bacó i el formatge a trossets i anar repartint per dintre dels talls de la patata intercalant formatge i bacó.
  5. Posar les patates sobre d'una safata de forn coberta amb paper de forn i coure durant 25 minuts a 180º. Si encara no estan cuites deixar 5 minuts més.

2 comentaris:

La Cuina de l'Olga ha dit...

Mmmmm...aquestes patates fa molt temps que les tinc a la llista d'espera! Quina pinta que fan! Han de ser una delícia!
Petonets,
olga

sandra/ josemaria ha dit...

Molt bones