diumenge, 23 de maig del 2010

Amanida de pollastre amb vinagreta d'olives



El dimecres vaig anar a un taller de cuina de l'espai del consum Bonpreu que donava en Pep Nogué. Era la primera vegada que hi anava i em va agradar moltíssim per que a part d'aprendre receptes noves en Pep ens va explicar trucs per aplicar a la cuina de cada dia i anècdotes molt divertides.

Mentre ens ensenyava a fer aquesta amanida ja tenia clar que la la faria per dinar aquest dissabte, i al final del taller quan la vaig provar ja no en tenia cap dubte.


La vinagreta que acompanya aquest pollastre ens pot servir per acompanyar qualsevol amanida, la veritat es que a casa ha tingut molt èxit i els plats han quedat ben nets de tant sucar-hi pa.

Ingredients (per a 4 persones):

  • 1 mango
  • 2 pomes golden
  • 3 pebrots verds
  • 2 pits de pollastre
  • oli, sal i pebre
Preparació:

  1. Tallar a tires els pebrots i saltejar-los amb una mica d'oli i sal en una paella i reservar.
  2. Tallar a tires les pomes i el mango.
  3. Salpebrar el pollastre, coure'l a la planxa i deixar-lo refredar.
  4. En un bol barrejar les fruites amb els pebrots i servir-ho d'acompanyament del pollastre amanit amb una vinagreta d'olives. També es pot barrejar tot en un bol i servir a taula els plats.
Ingredients per a la vinagreta:
  • 200 ml d'oli extraverge
  • 50 ml de vinagre de mòdena
  • 100 gr d'olives negres sense pinyol
  • sal
Preparació:

  1. En un pot posar tots els ingredients menys la sal i triturar amb un batedor elèctric.
  2. Rectificar de sal si és necessari.

10 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

En Pep Nogué és genial, ens agrada moltíssim, és un pou de saviesa, oi?
Aquesta salsa tan tropical és meravellosa!

Glòria ha dit...

Una amanida ben atractiva i ben refrescant!. El pitjor, treure els pinyols de les olives negres, oi?

Visc a la Cuina ha dit...

M'agrada molt posar fruites a l'amanida i aquesta es genial. La salsa també sembla boníssima!

ANNAFS ha dit...

Una salseta ben bona per aquesta amanida amb fruites i pollastre. Mmmm

mercè ha dit...

Ei cristina, aquest el vas tastar a gust,eh?... el del Pep gairebé només l'olor...je,je. T'ha quedat molt ben presentat, a mi va ser la recepta que més em va agradar.A reveure!

Gemma ha dit...

En Pep Nogué és genial, oi?
M'agrada molt aquest acompanyament de fruites, el trobo molt original. I la vinagreta sensacional!

Fem un mos ha dit...

La tenim pendent, dons en Miquel que també va ser a la classe d’en Pep Nogué, diu que es molt bo, però desprès de veure aquesta teva la provaré molt aviat.
Molts petons

Cristina ha dit...

La cuina vermella,
no havia anat mai a cap taller d'en Pep Nogué i m'ho vaig passar molt bé. La salsa fantàstica.

Glòria,
la veritat és que vaig comprar olives sense pinyols per anar més ràpid.

Visc a la cuina,
a mi també m'agrada molt combinar les amanides amb la fruita.

Anna,
la salsa boníssima i l'amanida molt refrescant.

Mercè,
de seguida vaig pensar que la faria el dissabte, la vaig trobar molt bona. M'he apuntat el dia 8 a artero.

Gemma,
vaig disfrutar molt amb en Pep Nogué, molt divertit i interessant.

Fem un mos,
vaig coincidir amb en Miquel, prova-la segur que t'agrada!!

penyeta ha dit...

Jo vaig tastar-ho a Vinyols i em va semblar excel·lent. Sobretot la salseta! Aquest plat sí que m'animaré a fer-lo.

Mònica ha dit...

Vaig tenir la sort de tastar-lo, l'Ori m'en va portar una mica i... es exquisit !!! Cris, no vaig recordar-me de fert'en el comentari en directe... vem estar tant estressats el cap de semtemana!!!!
Gràcies per tot (taller, fotos, recull de l'estada...).
Ets un crack!