diumenge, 16 de maig del 2010

Coca de formatge de cabra i amanida


Últimament vaig molt cansada, a les 10 de la nit ja no m'aguanto dreta i no tinc masses ganes de fer res. Celebrar l'aniversari d'en Jordi se'm feia una muntanya, em veia incapaç d'anar a comprar, buscar algun plat diferent dels de cada dia i complicar-me la vida a la cuina que després jo mateixa hauria de recollir.

Per altra banda també em sabia greu pel Jordi, ell no en tenia la culpa del meu cansament i una celebració per petita que sigués calia fer-la. Així que buscant receptes vaig trobar aquesta coca de formatge amb amanida al blog de la Mercè cuina per a llaminers que vaig trobar fàcil de fer i que em solucionava el sopar de dilluns passat.


El resultat fantàstic, no en va sobrar ni una engruna i els vaig sorpendre a tots!!!

Ingredients:
  • una làmina de pasta de full
  • dos ous
  • 400 ml de llet
  • 400 gr de formatge de cabra
  • una bossa d'amanida de diferents enciams
  • 12 filets d'anxoves
  • tomàquets cherry
  • oli i sal

Preparació:
  1. Preescalfar el forn a 180º.
  2. Forrar un motlle amb la pasta de full, cobrir-la amb paper d'alumini o de forn i posar-hi a sobre cigrons o mengetes per fer pes i que no s'infli.
  3. Enfornar durant 15 minuts.
  4. Mentrestant en un bol posar la llet, els ous, el formatge tallat a trossos i una mica de sal.
  5. Batre-ho tot amb un pimer fins que quedi una crema.
  6. Abocar-ho sobre de la pasta de full que ja haurà fet la primera cocció i enfornar durant 20 minuts.
  7. Deixar refredar a la nevera i abans de servir cobrir amb l'enciam (que ja haurem amanit), els tomàquets, les anxoves tallades a trossets i una mica de formatge de cabra.

13 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Un plat únic excel·lent!!

ANNAFS ha dit...

Deliciosa, i feta amb un moment...

GURMET ha dit...

A mi personalmemnt el Formatge de cabra m'agradava pero li vaig agafar mania i prefereixo no tastar-lo, i avui estat a Monserrat i totes les parades en venien.

mercè ha dit...

Sí que convida aquesta recepta,té molt bon aspecte.Tot i estar esgotada et vas lluïr noia!a reveure, fins dimecres!

josep ha dit...

Una recepta sensacional, i es que el formatge de cabra "lliga" a tot arreu. Una abraçada

Mercè ha dit...

Cris, oi que és senzilla i ben bona? :) I com tu dius, una manera de presentar una amanida ben diferent. :)
Felicitats al Jordi!
Petons!

Visc a la Cuina ha dit...

Un gran sopar i, a més, ràpid de preparar, això em convé!

Gemma ha dit...

Jo també la tinc a favoritos de quan la vaig veure a la Mercè ;)
És una coca fantàstica per canviar la típica quiche massa vista... senzilla i molt bona!

Xavier ha dit...

Ja ho crec que no hi deicaríeu ni una molleta de la coca... No havia vist mai aquest tipus de coques amb ensalada damunt, però t'haig de dir que em pareix ben original i refrescant!

:)

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Cristina; Veus que bé, tenir la solució d'altres bloquistes, per què et puguin treure d'algún apur?
Una coca, amb un toc diferent, i amb un toc de bon gust també, segur¡¡
Que vagi de gust Cristina¡¡.

Fem un mos ha dit...

Una coca que te d’estar molt bona i te un toc d’originalitat i per sobre de tot fàcil de preparar
Petons

Anònim ha dit...

Ets un crack! Espero que pel teu aniversari entre tots et facin un monument, perquè te'l mereixes!
Un plat deliciós, a l'alçada de la celebració, no podia ser menys! Una forta abraçada guapíssima!

Cristina ha dit...

La cuina vermella,
i ràpid de fer!!

Anna,
i feta d'un dia per l'altre encara és més bona..

Gurmet,
a mi m'agrada moltíssim, a casa tots els formatges volen!!

Mercè,
va tenir molt bona acollida i embruta pocs estris, així que a l'hora de recollir va ser un plis plas!!

Josep,
estic d'acord amb tu, jo em poso formatge a tot arreu.

Mercè,
molt bona, m'ha anat molt bé aquesta recepta. Gràcies!!

Visc a la cuina,
prova-ho ja veuràs quin èxit que té.

Gemma,
a més és molt vistosa!!

Xavier,
boníssima per l'estiu, com més freda millor entra.

Josep,
no sé què faria sense vosaltres, sou font de la meva inspiració!!

Fem un mos,
ràpida de preparar, i la pots tenir feta del dia abans, fantàstic!!

Gemma,
pel meu aniversari també em toca a mi cuinar, és el que té. M'hauran de compensar amb altres coses...