diumenge, 11 d’abril del 2021

Mona de brioix "Cristina"

 


Aquest any les mones les he fet de brioix, amb una massa anomenada Cristina. Segons he llegit aquestes eren les tradicionals i tenien tants ous durs com anys tenia el fillol o la fillola. En el meu cas no podia posar tants ous, ja que amb 27 i 19 anys la mona no donava per tant, així que n'he posat un de simbòlic. 
La recepta és del blog de La cuina de l'Olga, i en el meu cas l'he farcit i decorat amb xocolata, ja que em costa una mona sense xocolata. El resultat un brioix molt flonjo que ena ha agradat molt. 


Amb aquesta recepta he fet dues mones petites.

Ingredients:
  • 120 ml de llet
  • 60 ml d'oli de gira-sol
  • 1 ou + un altre per pintar
  • 50 gr de sucre
  • 25 gr de llevat premsat
  • 300 gr de farina de força
  • un pessic de sal
  • xocolata de cobertura per farcir i per decorar (ho podeu fer amb crema, cabell d'àngel...)
  • ous durs
Preparació:
  1. A la thermomix posar-hi la llet, l'oli, l'ou, el sucre i el llevat i programar 10 segons a velocitat 4.
  2. Afegir-hi la farina i un pessic de sal i programar 15 segons a velocitat 6.
  3. Amassar 3 minuts i deixar reposar dins del got fins que la massa dobli el volum. Jo ho he tingut una hora.
  4. Abaixar amb l'espàtula la massa i amassar 2 minuts.
  5. Treure la massa de la thermomix i donar forma de tortell (podeu untar-vos les mans amb una mica d'oli perquè no s'enganxi tant.
  6. Ara és quan es pot farcir, en el meu cas he posat preses de xocolata.
  7. Col·locar els ous durs, pintar amb ou batut i deixar reposar fins que dobli el volum una altra vegada (en el meu cas uns 45 minuts).
  8. Coure al forn, pre-escalfat, durant 10-15 minuts2.
  9. Deixar refredar i decorar al gust, en el meu fas he fos xocolata de cobertura i l'he tirat per sobre.



 





3 comentaris:

pitavola ha dit...

quinq bona pinta

sofie ha dit...

wow, amazing

naglecaddick ha dit...

SEGA - Titanium trim - ITANIAN Arts
SEGA. Description : 2020 ford edge titanium for sale SEGA. Product Details. Titanium trim. In Stock. titanium auto sales Type : Toys & Games. Manufacturer: SEGA. Size : 10.4" / 5.3" / titanium tv alternative 2.7". babylisspro nano titanium hair dryer Dimensions : -10.4" titanium jewelry /