dissabte, 31 d’octubre del 2020

Calamars farcits de bolets i gambes

 


Ahir vam celebrat el meu aniversari en semiconfinament, jo que vaig riure del Jordi i del Marcel al març i a l'abril quan les celebracions no es podien fer fora de casa i eren en la més estricte intimitat i m'he trobat amb el toc de queda, restaurants tancats, sense poder sortir del municipi, actes amb només 6 persones, sense poder-me depilar..... Està clar que qui riu últim riu millor.
Però qui no es conforma és perquè no vol, al final hem estat nosaltres 5, amb un sopar per llepar-se'n els dits, les espelmes al pastís i un bon regal que em permetrà fer les fotos molt més boniques.


Per sopar vaig preparar aquests calamars farcits de bolets i de gambes que vaig trobar al suplement dominical del Segre, em va semblar una recepta original i tot i que dona molta feina tenia tot el divendres per estar a la cuina. El resultat ha estat espectacular, a casa els hi ha agradat molt, segur que ho repetiré algun altre dia.

Ingredients per 6 persones:

  • 2200 gr de calamars 
  • 500 gr de ceba
  • 1 gra d'all
  • 500 gr de bolets variats
  • 150 gr  de cues de gambes pelades
  • 5 ous
  • 4 cullerades de tomàquet triturat
  • 1 got de vi banc
  • farina
  • oli
  • sal
  • pebre
Preparació:
  1. Netejar els calamars, separar les aletes i les potes i donar la volta al tub (per  mi el més complicat).
  2. Tallar les aletes i les potes a talls petits.
  3. Netejar els bolets i tallar-los a trossos.
  4. Fer els ous durs.
  5. En una cassola posar a sofregir 220 gr de ceba tallada ben menuda junt amb el gra d'all fins que la ceba estigui transparent.
  6. Afegir-hi els bolets i deixar coure uns minuts.
  7. Afegir-hi les aletes i potes que ja hem tallat una mica, les gambes, salpebrar i deixar coure una mica.
  8. Quan ja tinguem cuit el farcit passar-lo per un colador per reservar el líquid sobrant, triturar tota la farsa (jo ho he fet amb la thermomix) i afegir-hi els ous picats a trossets.
  9. Farcir els calamars deixant dos dits sense omplir i tancant amb un escuradents.
  10. Enfarinar els calamars i fregir-los en una cassola amb oli. Vigileu que esquitxen molt i són perillosos!!!
  11. Reservar els calamars, colar l'oli perquè no hi quedi restes de farina i ja podem fer la salsa.
  12. En la mateixa cassola on hem fregit els calamars sofregir la resta de la ceba ben petitona fins que agafi color daurat.
  13. A continuació posar-hi una cullerada de farina, remenar i deixar enrossir.
  14. Afegir-hi el tomàquet triturat, salpebrar i deixar coure uns minuts.
  15. Abocar-hi el vi blanc, deixar que s'evapori l'alcohol i afegir-hi el suc del farcit que tenim reservat.
  16. Deixar que bulli i llavors incorporar-hi els calamars que hauran de coure 15 minuts a foc mitjà i amb la cassola tapada. (a mi m'ha sobrat poc suc de la cocció del farcit i he afegit una mica d'aigua per allargar la salsa)
  17. Jo ho he servit acompanyat d'una mica d'arròs bullit.