diumenge, 17 de novembre del 2019

Pizza de col-i-flor (sense gluten)



Com cada dia a mitja tarda arriba la pregunta: i avui que hi haurà per sopar? 
A la meva resposta de pizza no s'ho podien creure, portem 7 mesos menjant verdura i peix a la planxa!!!
Al cap d'una estona, com és habitual, l'Èlia torna a preguntar: i avui que hi haurà per sopar?
La meva segona resposta ja va fer arrufar el nas: ja t'ho he dit, pizza de col-i-flor!!!!

Doncs sí, he fet una pizza amb la base de col-i-flor que ha resultat molt bona i com acostuma a passar a casa meva es comença arrufant el nas i s'acaba demanant de repetir.


Feia molt temps que l'Arnau em deia que havia de fer aquesta pizza, però com que jo sóc de les que arrufa el nas amb la verdura no vaig fer-li molt cas, però ara que per culpa del sucre he de controlar el tema de les farines li he donat una oportunitat i segur que ho repetiré més vegades. 

Ingredients:
  • 1 col-i-flor petita d'uns 600 gr
  • 1 ou
  • 30 gr de formatge parmesà ratllat
  • orenga
  • pebre negre
  • salsa de tomàquet
  • pel farcit el que més us agradi, jo he posat mozzarella, bacó i formatge de cabra.
Preparació:
  1. Netejar bé la col-i-flor, treure el tronc central i deixar només els ramets.
  2. Cal triturar-la, ho podeu fer amb una picadora, ratllar-la, o si teniu la thermomix programeu 30 segons a velocitat 5.
  3. A continuació cal treure el màxim d'aigua perquè la base us quedi cruixent. Per això emboliqueu la col-i-flor triturada amb un drap prim i net i rebregar tan fort com pugueu. Sembla mentida la quantitat d'aigua que surt!!!
  4. Una vegada eliminada l'aigua li afegiu l'ou, el formatge parmesà, un pessic d'orenga, de sal i de pebre negre i remeneu. A la thermomix 30 segons a velocitat 5.
  5. En una safata de forn poseu paper de fornejar, unteu-lo amb oli i repartiu la massa de col-i-flor donant la forma que vulgueu tot ajudant-vos amb les mans. És important que quedi una base fina.
  6. Coure al forn, preescalfat a 180º, fins que quedi dauradeta, jo l'he tingut 30 minuts i amb 10 minuts més hauria quedat millor.
  7. A continuació farciu-la amb una primera capa de salsa de tomàquet, una segona de mozzarella i els ingredient que més us agradin i per acabar un polsim d'orenga.
  8. Tornar a fornejar 15 minuts i ja està llesta per servir.
  9. Jo l'he servit directament amb la safata del forn, ja que es trenca fàcilment.