dimarts, 26 de desembre del 2017

Cucurutxos de paté d'anxova i de calamarsons amb tinta



Des de dissabte he viscut a la cuina, aquests dies de Nadal se'm gira feina i m'agrada cuidar tots els detallets perquè la taula faci goig i tot estigui al seu lloc. Aquest any hem tingut un record pels presos polítics i el groc ens ha acompanyat tots els dies a taula.
Ara que ja tinc els plats nets, taules a lloc, estovalles a la rentadora, convidats a casa seva, aprofito per explicar-vos com he farcit aquests cucurutxos de colors que vaig comprar a Lidl.
Tot buscant per internet, al blog Pasen y degusten, vaig trobar aquest paté de calamarsons amb tinta que em va cridar l'atenció, mai se m'hauria acudit fer un paté així.
Aquests patés els podeu fer servir per farcir lioneses o tartaletes o voulevants i l'avantatge és que ho podeu fer el dia abans i a última hora només cal farcir.



Paté d'anxoves:
Ingredients:
  • 1 llauna petita d'anxoves
  • 125 gr de formatge d'untar
  • 30 gr de formatge blau
  • 60 gr de mantega
Preparació:
  1. Escorreu l'oli de les anxoves.
  2. Barregeu tots els ingredients amb una batedora elèctrica.
  3. Poseu la barreja en una mànega pastissera i reserveu a la nevera.
  4. A l'últim moment farciu els cucurutxos i decoreu amb un trosset d'oliva o d'anxova. No els farciu abans que s'humitejaries els cucurutxos. 
Paté de calamarsons:
Ingredients:
  • 1 ou dur
  • 150 gr de calamarsons en tinta (llauna)
  • 85 gr de formatge d'untar
  • 25 ge d'olives sense pinyol
  • 1 sobre de tinta de calamar (opcional)
Preparació:
  1. Barrejar tots els ingredients amb la batedora elèctrica fins que quedi ben trossejat.
  2. Poseu la barreja en una mànega pastissera i reserveu a la nevera.
  3. A l'últim moment farciu els cucurutxos, jo els he decorat amb succedani de caviar vermell.