dimecres, 9 de novembre del 2016

Pastís vegà de xocolata i plàtan


Avui he portat a la feina aquest pastís per celebrar el meu aniversari, dia rera dia els meus companys m'han estat recordant que encara no havia portat res per celebrar-ho. L'espera ha estat llarga però al final ha valgut la pena.
Ahir a la tarda em vaig quedar sola a casa, cosa estranya, i vaig començar a buscar alguna recepta de pastís de plàtan, en tenia uns quants a la fruitera que s'estaven fent malbé. Tot buscant vaig trobar aquesta recepta a la pàgina Fricandodo que m'anava perfecte, tenia tots els ingredients a casa i en mitja horeta tenia el pastís a taula. A més, al ser vegana em dóna joc quan a casa venen el Lluís o la Lucia.


Ingredients:
  • 2 plàtans, si són madurs millor
  • 2 gots de farina
  • 1 got de llet de soja (o qualsevol altra)
  • 1 got de cacau en pols
  • 1 got de sucre
  • 1/2 got d'oli d'oliva
  • mitja cullerada de canyella
  • un polsim de sal
  • 1 sobre de llevat
Preparació:
  1. Triturar el plàtan tallat a trossos i el sucre fins que quedi un líquid homogeni.
  2. Afegir-hi l'oli, la llet, el cacau i la canyella i triturar amb la batedora.
  3. En un bol posar la farina tamisada, el llevat i la sal. Remenar bé i tot seguit abocar-hi la barreja anterior. Remenar bé amb una espàtula, us quedarà una massa molt espessa.
  4. Untar un motlle amb oli i espolvorejar amb farina. a continuació abocar-hi la massa.
  5. Coure al forn, preescalfat a 180º, durant 30 minuts. Abans de treure del forn comprovar amb un escuradents que estigui cuit.

3 comentaris:

La Cuina de l'Olga ha dit...

En primer lloc....felicitats! Has preparat un bon pastís per celebrar-ho!
Petonets,
Olga

No tot són postres ha dit...

Caram, té molt bon aspecte. Ningú ho diria que és vega!
Ptnts
Glòria

Marieta ha dit...

Per aquesta recepta quin motlle has fet servir?