dilluns, 18 de gener del 2016

Roses de poma i pasta de full



Avui ens ha deixat en Martí, un gran amic dels meus pares amb qui hem compartit molts moments bons i alguns de dolents. Les pujades i baixades de l'àtic al segon i del segon a l'àtic han estat diàries al llarg de casi 50 anys.
Com a anècdota, recordo un any que va nevar a Barcelona i les baixes temperatures van glaçar les canonades de casa i cada vespre ens quedàvem sense llum, al nostre pis feia molt fred, la calefacció no funcionava. Tan bon punt s'apagava el llum els de l'àtic baixàvem al segon amb fanalets i l'olla plena de sopa per buscar l'escalfor de les estufes de butà d'en Martí i la Conxita i sopàvem tots junts fent petar la xerrada.

Avui aquesta rosa és per tu i la teva família, et trobarem a faltar.


Aquestes roses les vaig fer a l'octubre, però encara no havia trobat el moment de penjar-les al blog. Ha passat tant temps que les fotos que vaig fer per ensenyar com es feien pas a pas les vaig esborrar, així que us poso l'enllaç de la pàgina on les vaig trobar.

Ingredients:
  • 1 base de pasta de full
  • 2 pomes
  • 25 gr d'ametlla en pols
  • 20 gr de sucre moreno
  • 1/2 cullerada de cafè de canyella en pols
  • 1 rovell d'ou barrejat amb una cullerada de llet
Preparació:
Us recomano que mireu l'enllaç, visualment és molt més senzill, intento explicar-ho.
  1. Pelar les pomes, passar una mica d'aigua, assecar-les, treure el cor i tallar a rodanxes fines.
  2. Partir les rodanxes per la meitat.
  3. Obrir la pasta de full i escampar-hi per sobre l'ametlla, la canyella i el sucre.
  4. En un lateral de la pasta de full posar una tira de pètals de poma una mica sobreposats (veure fotos).
  5. Tallar el que sobra i enrotllar la tira de poma i pasta de full, haurem fet la primera rosa.
  6. Repetir una altra tira de poma .... fins que tinguem fetes totes les roses.
  7. Pintar les roses amb l'ou batut amb llet i espolvorejar amb sucre moreno.
  8. Coure al forn, preescalfat a 180º, durant 20 minuts.


4 comentaris:

trifasic de baileys ha dit...

quina traça noia!! té una pinta deliciosa i la mescla pasta de full amb poma sempre va genial!! m'apunto la idea! petons

ISABEL ha dit...

Una abraçada, ara no ens veiem, quina pena.
T'ha quedat molt maca, jo la vaig fer i la tinc per publicar.
Petons Cristina

GEMMA ha dit...

Jo tambe les he fet i tambe les tinc per publicar!
Queden molt be i si son per recordar a alguna persona estimada, encara millor!
Petons

La Cuina de l'Olga ha dit...

Una rosa molt bonica acompanyada d'una història molt emotiva. Les relacions amb els bons veïns avui en dia penso que no són com les d'abans....
Petonets,
Olga