diumenge, 24 de maig del 2020

Risotto vermell amb espàrrecs verds


Aquest cap de setmana havia d'anar a Roma amb les meves amigues, però aquest virus està capgirant tots els plans i ens hem hagut de quedar confinades a casa, jo sóc de fàcil conformar i he decidit portar la cuina italiana a casa. A part de la típica pizza avui he fet per dinar risotto.
Aquesta recepta la vaig sentir a RAC1 un dia que hi havia la Mireia Carbó, quan encara érem lliures d'anar pel carrer sense mascareta. Tot i ser un programa de ràdio de seguida em vaig imaginar com seria aquell arròs de color vermell i em vaig guardar la recepta per alguna ocasió especial. Ahir vaig anar a comprar al mercat i al veure la remolatxa vaig recordar aquesta recepta i de seguida em va lligar tot amb Itàlia, així que avui hem dinat a "Roma", en un restaurant ben casolà!!!
El tema de la remolatxa em feia una mica de por, a mi no m'agrada i no tenia clar que a casa els fes gràcia. La Mireia va insistir que a ella tampoc li agradava però que l'arròs quedava boníssim. Així que com sempre, plena confiança i sense dir què era m'he presentat a taula amb els plats de risotto vermell que ha triomfat.
La Mireia l'acompanya amb rúcula però jo no en tenia.

Ingredients:(4 persones)
  • 400 gr d'arròs carnaroli o arborio
  • 2 remolatxes fresques
  • 1 manat d'espàrrecs verds
  • 1 ceba
  • 1 litre de brou de verdures
  • 80 gr de parmesà ratllat
  • 25 gr de mantega
  • un raig de vi blanc
  • oli d'oliva
Preparació:
  1. Pelar les remolatxes. Una tallar-la en dauets de mig centímetre i l'altre triturar-la amb dos gots d'aigua.
  2. Pelar i tallar la ceba ben petitona (també la podeu triturar si voleu).
  3. Amb un bon raig d'oli d'oliva sofregir la ceba, vigilant que no s'enrosseixi.
  4. En un pot a part posar a escalfar el brou.
  5. Una vegada la ceba estigui cuita afegiu-hi una mica de vi blanc i deixeu que s'evapori l'alcohol. La recepta original no en portava, però a mi m'hi agrada.
  6. Afegir la remolatxa tallada a dauets i els espàrrecs tallats a rodanxes. Coure tot junt durant 5 minuts.
  7. A continuació afegir la remolatxa triturada i quan bulli afegir-hi l'arròs.
  8. A partir d'aquí coure durant 18 minuts anant remenant i afegint brou bullint a mesura que l'arròs es quedi sense líquid.
  9. Afegir la mantega i el parmesà i ja es pot servir.