divendres, 20 de novembre del 2009

Sopa d'Er


Quan avui m'he aixecat feia un dia molt gris i tot i que no feia fred me recordat d'aquesta sopa.
La meva mare ens la feia moltes vegades, ella m'havia explicat que la seva mare també els en feia i que en deien així perque la primera vegada que n'havien menjat havia estat a un poblet de la Cerdanya francesa anomenat Er.
Aquesta sopa és ràpida de fer i si en fas una bona olla la pots fer servir per més d'un sopar.
Ingredients:
  • 4 porros
  • 8 patates
  • un os de pernil
  • sal i pebre
  • pa fregit

Preparació:

  1. Netejar i tallar els porros a rodanxes.
  2. Pelar i tallar les patates.
  3. En una olla (jo ho he fet amb la de pressió) posar els porros, les patates, l'os de pernil i cobrir-ho amb aigua.
  4. Afegir sal i pebre al gust.
  5. Coure-ho fins que el porro i la patata s'hagin estovat. Jo ho he tingut 8 minuts a l'olla de pressió.
  6. Treure l'os i triturar-ho fins que quedi una crema ben fina. Perque no em quedi massa clar jo trec una mica d'aigua abans de triturar i si cal després li vaig afegint.
  7. Jo ho acompanyo amb uns dauets de pa fregit.
  8. S'ha de servir ben calent.

6 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Molt reconfortant i boníssima, amb el toc de l'ós de pernil ha de ser genial. petons.

Gemma ha dit...

Aquestes sopes ben calentones són les que vénen més de gust quan ets al Pirineu i a fora fa fred... Escalfent i et retornen al món dels vius!

ANNAFS ha dit...

Ben bona aquesta sopa, i fàcil de fer.
ptns

Glòria ha dit...

Ara és temps de sopetes i cremetes i aquesta de porro amb gustet de pernil ha de ser de les repetir!. Vols dir que en queda per a l'endemà?

Ester ha dit...

La setmana passada vam pensar cadascuna al seu blog amb una sopeta, jejeje..Què bones i reconfortants. Mmmm...

Cristina ha dit...

Ester, jo no puc entrar al teu blog!!