dimarts, 15 de setembre del 2009

Pastís de patates


Per trencar la rutina de cada dia vaig estar buscant per internet alguna amanida de patates que sigués diferent de la que faig jo i el resultat va ser aquest pastisset molt ben rebut per tota la família. La recepta la vaig treure de la pàgina xelu.net.
En lloc de fer pastissets individuals també ho podeu fer com a amanida en una safata.

Ingredients:
  • 3 patates mitjanes
  • 4 ous
  • 50 gr de pernil dolç
  • olives
  • 3 llaunes petites de tonyina
  • anxoves
  • oli i sal

Preparació:

  1. Bullir les patates amb pell durant uns 25 minuts i deixar refredar.
  2. Bullir els ous durant 12 minuts.
  3. Ratllar les patates i els ous durs amb un ratllador i reservar per separat.
  4. Tallar el pernil dolç bén petit.
  5. Per muntar el pastisset utilitzar un motlle cilíndric i fer una capa de patata, amanir amb oli i sal, una capa de tonyina, una d'ou dur i una de pernil dolç. Tornar a repetir una capa de cada i guarnir amb una oliva i una anxova.
  6. Jo vaig amanir-ho amb oli d'alfàbrega que tenia fet del dia abans i va quedar molt bo.



5 comentaris:

Glòria ha dit...

L'amanida de patates sempre em queda una mica oblidada, en faig molt poquetes vegades, i aquesta teva té ingredients diferents, per variar una miqueta.

Fins aviat

Mercè ha dit...

L'amanida de patates és un recurs ben bo per dies de caloreta com avui! :)
I presentat així en forma de cilindre, queda molt bé! :)
Petons!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

M´ha encantat la teva recepta, vaja presentació elegant per l´amanida...petonets

La cuina vermella ha dit...

Wow, ens encanta el teu plat, a més està molt i molt ben decorat. Un petó enorme.

Cristina ha dit...

Moltes gràcies a tots, com podeu veure és senzill de fer i es pot preparar amb antelació.