dilluns, 16 de gener del 2023

Croquetes de ceba caramel·litzada i formatge de cabra

 


Avui és el dia internacional de la croqueta i a casa nostra no podien faltar a taula. He aprofitat per estrenar el cistellet de servir que em van portar els reis.

He de reconèixer que de petita vaig estar "putejant" a la meva mare dient que no m'agradaven les seves croquetes i que eren moooolt millor les que comprava congelades. Per sort el meu paladar va millorar amb els anys i vaig acabar gaudint de les croquetes de la meva mare, a mi mai m'han sortit tan bones. Cada vegada que en faig penso en ella.

A diferència de la meva mare jo n'he fet de molts gustos diferents, i aquesta vegada de ceba caramel·litzada i formatge de cabra que ens han agradat moltíssim. La recepta l'he tret de Recetas de cocina, tot i que l'he adaptat per thermomix.

Ingredients:
  • 50 ml d'oli
  • 100 gr de mantega
  • 170 gr de farina
  • 800 ml de llet
  • 1 rulo de formatge de cabra de 200 gr
  • 3 cebes
  • un rajolí de vinagre balsàmic de Mòdena
  • 4 cullerades i mitja de sucre
  • 3 ous
  • farina blanca
  • farina de galeta
  • oli per fregir
  • sal, pebre i nou moscada
Preparació:

Ceba caramel·litzada:
  1. Tallar les cebes en juliana.
  2. Coure-les amb una mica d'oli i sal a foc lent i amb la tapadora posada durant 30 minuts.
  3. Afegir el sucre i pujar el foc perquè es caramel·litzi la ceba.
  4. Anar remenant i de mica en mica anirà agafant color.
  5. Posar un rajolí de vinagre de Mòdena .
  6. Treure del foc i si cal treure l'oli sobrant.
Croquetes: us poso la recepta que he fet jo amb la thermomix, si no en teniu és qüestió de fer una beixamel i afegir la ceba i el formatge.
  1. Posar a la thermomix l'oli i la mantega i programar 3 minuts a 120 graus i velocitat 1.
  2. Afegir la farina i programar 3 minuts a 120 graus i velocitat 2.
  3. Afegir la llet, la nou moscada, sal i pebre i programar 10 segons a velocitat 6.
  4. Afegir el formatge de cabra sense la pell i tallat a trossets. Si voleu també podeu afegir-hi la ceba, però tingueu en compte que llavors no es notaran els trossets.- Programar 8 minuts a 120 graus i velocitat 4.
  5. Si no heu afegit la ceba abans ara és el moment d'incorporar-la i remenar perquè quedi ben repartida.
  6. Deixar reposar 5 minuts i posar la massa en una màniga pastissera.
  7. Deixar refredar d'un dia per l'altra.
  8. Donar forma a les croquetes i arrebossar-les amb farina, ou i farina de galeta.
  9. Fregir en oli abundant.