diumenge, 21 d’octubre del 2018

Mini burguers de salmó



Des de gener que teníem pendent el sopar de padrins i padrines dels meus fills, per un motiu o altre l'hem anat retardant fins arribar a mitjans d'octubre. Teníem ganes de fer un reconeixement al Jesús, Mònica, Xevi, Ascen i David que any rere any han complert amb el ritual de la mona, palma, reis... 

Porto tota la setmana buscant receptes, comprant, cuinant, congelant .... i arribat el dia amb casi tot enllestit em truca la Mònica que no podrà venir perquè està malalta, al migdia em diuen que l'Imma també està malalta, i a la tarda em truca la Carme que no recordaven que tenien concert i que arribarien a les 11!!! Jo em volia morir, per un moment vaig pensar que estaríem nosaltres quatre i prou, el Marcel també era baixa per estar a Roma!!! Què faria amb tot el menjar que havia preparat??? Al final hem sopat en dues tandes i ens hem reenganxat al segon plat, tot ha sortit perfecte i hem gaudit de bona companyia.
Hem fet la inauguració oficial de la nova cuina d'El Brugui!!!

He fet uns entrants a base de: tartaletes de tonyina, piruletes de parma, croquetes de brie, coca amb sobrassada, gorgonzola i figues, crema de carbassa amb rom i vainilla, emulsió de patata amb bolets i mini burguers de salmó.
Llom amb sal amb salsa de rostit i compota de poma.
Postre de gelatina de taronja amb trufa.

La recepta de les hamburgueses és del blog El caliu de la cuina. Estan boníssimes!!! Els del segon torn es van quedar sense.

Ingredients:

  • 500 gr de salmó fresc
  • 1 ceba tendra
  • 1 rovell d'ou
  • 1 llesca de pa de pagès remullada amb llet o farina de galeta
  • suc de mitja llimona
  • cibulet
  • julivert
  • sal i pebre
Preparació:
  1. Tallar el salmó amb un ganivet ben menut i barrejar amb la ceba tendra tallada molt petita, el cibulet, el suc de llimona, sal i pebre. Remenar-ho tot.
  2. A continuació afegir el rovell d'ou i la llesca de pa ben escorreguda i remeneu amb les mans fins aconseguir una massa més o menys compacta. Jo he hagut d'afegir pa ratllat, doncs em quedava massa líquida.
  3. Fer boles amb porcions de pasta i aixafar per donar forma d'hamburguesa.
  4. Coure en una paella amb una mica d'oli.
  5. Podeu servir-les amb mini panets. En el meu cas he fet una salsa tàrtara i ho he acompanyat de brots d'alfals. 
Per no haver-ho de fer a última hora les hamburgueses les he preparat al matí i he fet una primera cocció a la paella, just abans de servir les he acabat de coure per servir-les calentes.