diumenge, 28 de febrer del 2016

Croquetes de botifarra i mongetes



Quan he de preparar un sopar amb amics o alguna celebració familiar dedico temps buscant noves receptes per la xarxa que puguin sorprendre als comensals. Vaig fent llargues llistes, tot em sembla genial, però finalment m'he de decidir per fer un àpat amb més o menys sentit comú. 
Al principi del blog tenia una llista amb les receptes descartades, una llista cada vegada més llarga i que poques vegades consultava abans de preparar qualsevol esdeveniment, però a dia d'avui aquestes llistes s'han convertit en papers i paperets que acaben al contenidor de reciclatge ...
Tot aquest rotllo és per dir que buscant per la xarxa vaig trobar aquestes croquetes que em van cridar l'atenció, van ser descartades pel sopar de dissabte però recuperades per l'aperitiu de diumenge, gràcies al meu ordre vaig haver de buscar novament per la xarxa on havia vist la recepta, snif snif... Aquí us deixo l'enllaç al blog El pica-pica de Pati, els que sou endreçats afegiu-lo a la llista, té moltes propostes originals per fer un bon pica-pica!

Ingredients: a mi em van sortir 18 croquetes
  • 3 botifarres fresques
  • 400 gr de mongetes seques cuites
  • 2 ous
  • farina de galeta
  • oli
  • sal
  • allioli per acompanyar
Preparació:
  1. Treure la pell de les botifarres i esmicolar-les. Fregir en una mica d'oli i amb l'ajuda d'una forquilla acabar d'esmicolar els trossos grans. Reservar.
  2. Amb el mateix oli coure les mongetes i anar aixafant amb una forquilla.
  3. Fora del foc barrejar les mongetes amb les botifarres, si cal afegiu-hi sal.
  4. Incorporar-hi un ou batut i 3 cullerades de farina de galeta, remenar-ho tot i si veieu que no us queda prou compacta afegiu-hi una mica més de farina de galeta.
  5. Amb les mans o dues culleres donar forma de croqueta i arrebossar amb ou i farina de galeta.
  6. Fregir en oli abundant i deixar assecar sobre paper absorbent.
  7. Servir acompanyades d'allioli.


2 comentaris:

La Cuina de l'Olga ha dit...

En prenc bona nota!!! M'ha sorprès moltíssim que portin fesolets! Han de ser...delicioses!
Petons i bona setmana,
Olga

ISABEL ha dit...

Unes croquetes molt originals.
Combinació de botifarra i fesols. Fantàstic!!!!!!
Petonets
Isabel