diumenge, 2 d’octubre del 2022

Pastís de figues

 


Aquest cap de setmana teníem l'excursió de passos del cau. Dissabte se'n van els nens amb la unitat del curs passat i diumenge amb totes les famílies es fa la cerimònia de passos i dinem tots junts. 
Aquest any era important per a nosaltres, ja que l'Èlia passava de Ràngers a Pioners. No me'n sé avenir que el temps passi tan ràpid!!!



Com cada any m'agrada portar un pastís per compartir, així que ahir al matí ben d'hora ben d'hora em posava a preparar-lo i em vaig adonar que el forn no funcionava. Per un moment em vaig desesperar, pastís a mitges, pebrots preparats per escalivar .... A les 9 del matí ja estàvem fent recorregut per diferents botigues d'electrodomèstics buscant forn i a les 12:45 arribàvem a casa i l'instal·làvem, al cap d'una hora tenia aquest pastís de figues preparat per emportar a l'excursió, temps rècord!!!!


El forn nou ha anat molt bé, el pastís ha quedat molt esponjós i molt bo.
La recepta és del blog Cuina amb compte.

Ingredients:
  • 12 figues
  • 2 ous
  • 200 gr de farina
  • una cullerada de postres de llevat
  • 120 gr de sucre
  • 100 ml de llet
  • 100 ml d'oli
  • una punta de vainilla
  • una punta de sal
  • ratlladura d'una llimona
Preparació:
  1. Batre els ous amb el sucre fins que doblin el seu volum.
  2. Afegir-hi l'oli, la llet i la vainilla i remenar-ho.
  3. Afegir-hi la farina i el llevat tamisat, la pell de llimona i el pessic de sal, i barrejar-ho.
  4. Tallar les figues a quarts i reservar-ne 3 o 4 per decorar i afegir la resta a la massa
  5. Coure al forn, preescalfat a 180º, durant 15 minuts.
  6. Repartir les figues reservades pel damunt i coure 10 minuts més o fins que el pastís estigui cuit.