diumenge, 2 de març del 2014

Núvols de sucre - Sant Medir


Demà és Sant Medir, festa grossa a Gràcia. D'aquí a poques hores els carrers del barri s'emplenaran de caramels, cavalls i carrosses ben carregades de llaminadures. Grans i petits tornaran a casa seva arrossegant bosses plenes de caramels.
Els CriJoArMaEl, com a bons graciencs, ens afegim a aquesta festa amb aquests núvols de maduixa casolans.
Que tingueu un dolç Sant Medir!

La recepta és del blog El món de Juju.

Ingredients:
  • 1 bossa més una cullerada de gelatina de maduixa
  • 2 bosses de gelatina neutra
  • 300 gr de sucre
  • 200 ml d'aigua
  • 1 culleradeta d'essència de vainilla
  • sucre glaç
Preparació:
  1. Posar a bullir els 200ml d'aigua.
  2. Quan arrenqui el bull afegir-hi el sucre i les gelatines.
  3. Deixar a foc mig durant 10 minuts i sense deixar de remenar.
  4. Retirar del foc i deixar refredar durant 15 minuts.
  5. Amb un batedor elèctric batre fins que agafi textura de merenga, com si batéssiu clares a punt de neu.
  6. Posar en un motlle untat amb oli de gira-sol i deixar refredar 12 hores.
  7. Desemmotllar, tallar en daus i arrebossar amb el sucre glaç.


6 comentaris:

GEMMA ha dit...

Que tingueu una bona diada de Sant Medir!!!
Segur que amb aquestes "xuxes" serà un bon dia...
Petonets.

La Cuina de l'Olga ha dit...

La dita de "no te acostarás sin saber una cosa más" s'acaba de complir..... Desconeixia aquesta festa!!!
Els núvols....mmmmm.....què bons!!!!
Bon festa i bona setmana!!!!!
petons,
Olga

Gemma ha dit...

Encara recordo el primer cop que vaig descobrir que la gelatina també muntava com les clares... Sembla màgia, oi?
Que gaudiu de la festa, amb aquestes llaminadures, segur que sñi! ;)

Núria ha dit...

Bon Sant Medir! Jo també hi seré!! Només m'he perdut dos a la meva vida (per causes majors). És un dia fantàstic!
Petons

trifasic de baileys ha dit...

ostres quina pintat t'han quedat! jo un dia vaig intentar fer-ne però no sé com, no em van sortir! em guardaré la teva recepta, ja que son les meves llaminadures preferides!! nyaamm que bones les nubes! petons

Mercè ha dit...

Jo també en vaig fer de núvols!, és molt divertit!.
He eestat aquest matí a S.Medir amb les nenes. Es una festa fantàstica que val la pena viure!una abraçada guapa!