diumenge, 9 de desembre del 2012

Orades al forn


L'altre dia vaig anar a mercat i les orades estaven d'oferta, tot i que el peix no és el meu fort em va fer il·lusió comprar-les. Em venia de gust fer-les al forn amb patates i buscant per internet vaig trobar al blog La cuina de sempre aquesta recepta que em va fer el pes.
La meva sort va ser poder comptar amb la meva ajudant preferida que va gaudir d'allò més remenant els pobres peixos. Vaig riure molt amb ella quan l'hi explicava que el peix es deia orada, la seva resposta va ser preguntar-me com es deia l'altre!!!


Ingredients:

  • 4 orades
  • 4 patates
  • 2 cebes
  • 4 tomàquets
  • 1 llimona
  • all i julivert
  • un got de vi blanc
  • pebre vermell dolç
  • oli d'oliva
  • sal i pebre
Preparació:
  1. Pelar i tallar les patates a rodanxes.
  2. Pelar i tallar la ceba a juliana (jo la vaig comprar congelada).
  3. En una safata de forn posar una mica d'oli al fons i cobrir-la amb les patates i la ceba. Salpebrar-les i amanir amb un bon rajolí d'oli d'oliva.
  4. Coure al forn, preescalfat a 200º amb l'escalfor de dalt i baix, durant 10 minuts.
  5. Ara és el moment de posar el got de vi, pebre vermell, els tomàquets partits per la meitat i l'all i el julivert trinxat. Tornar a posar la safata al forn i coure fins que les patates estiguin toves (20 minuts més o menys).
  6. Mentrestant netejar les orades, demaneu a la peixeteria que us les netegin dels budells i facin un tall que farcirem amb una mica d'all trossejat i mitja rodanxa de llimona.
  7. Quan les patates ja estiguin cuites posar les orades a sobre, salar-les i espolvorejar amb més pebre vermell i julivert. Regar-ho tot amb un bon raig d'oli i coure-ho tot junt durant 15 minuts.
  8. Emplatar i servir.

4 comentaris:

sandra/ josemaria ha dit...

bonissim

trifasic de baileys ha dit...

m'encanten les orades al forn, a la sal....sempre queden tan bones! petons

La Cuina Violeta ha dit...

Guiar-se en una recepta de l'albert és garantia de que et surti bé. Les orades al forn són una exquisidesa.
Feliç setmana,
Nani

La Cuina de l'Olga ha dit...

MMMMmmmmm...les dorades ens agraden molt!! Fins i tot diria que és el peix preferit dels meus fills!!! Al forn estàn fantàstiques!
Salut i petons,
olga